Monday, February 20, 2012

Susu Echa

16/02/2012 - genap umur Echa 2 tahun 11 bulan....dah lama aku berenti mengepam...gi umah mak wo..masih bekal susu lagi...tapi tak banyak lebih kurang 3 oz jer....aku bawakkan air lain...
aku cakap ngan Echa......kalau susu kurang...tunggu mama balik (pernah gak dia mintak mak wo...susu orang lain - mak wo jaga anak org lain gak)...

mintak² Echa paham....dan bole tunggu sampai aku jemput dia, baru la menyusu....aku tak ada niat berenti kan terus..sampai sekarang dia masih menyusu....bila aku tanya...adik tak yah susu mama eh....dia dgn sayu ati nya cakap..."tak nak la.....adik nk susu mama...."(dgn gaya mengada² ..hehehehe)

ada org kata kalau dah besar cam dia...tak cerai susu lagi...payah nk berenti...tak tau sejauh mana (agaknya la...adik² ku menyusu sampai 5 @ 6 taun...)

susu ni pon dah berpindah tempat.....dari deep freeze ke peti ais biasa ....deep freeze tu dah isi benda lain...sedih sgt tgk susu dah tinggal byk tu jer...tapi nk buat cam ner...


ni jer susu yang tinggal....sian nk berentikan
Echa susu...tak sampai ati la plak....sayu jer tgk
muka dia....dulu along sampai 2 taun 8 bulan jer
kakak lagi sekejap 2 taun dah beranti...tapi 2 2..
tak fully breastfeed.....

2 comments:

Amiizaa2001 said...

bangganya akak sebab awak msh ada stok ebm:):)

congrats laling...:)


kiss utk echaa juga:)

Aku_tulip said...

akak...tq sgt...akak byk tolong saya (kan saya kerap tanya akak kat email)

kak tima kasih sgt² ya....
sampai sekarang jadi pembaca setia blog akak.....:)