Thursday, December 24, 2009

Benang

Masa beli buku, aku beli benang sekali, biasanya beli brand "nona". Beli kat jalan penggaram, tapi mahal sket, satu ari tu, aku lalu kat jalan .....(tak ingat nama jalan tu). nampak byk jual benang bulu, aku ajak "dia" singgah situ. Nasib baik "dia" layan, klu tak...apa ek, aku tak kawan ngan dia kot, hehehe...
Tapi kedai tu dah tak banyak pilihan warna..tuan kedai kata, dia nk abih kan stok, dah tak nak jual brg crochet lagi...susah katanya. Kat situ la aku beli buku tu, Benang minlon yg biasa (saiz m la rasanya) dia jual 6 buku rm 5...pada aku murah la tu..kat jalan penggaram dia jual sebuku rm 1.80 (cap nona)...tak tau la klu aku kena tipu..




benang kaler kelabu, kuning ngan krim tu(gambar ke 2), bulu kambing - x ori kot..Rm 10 sebuku..tak tau la mahal ker tak. Kat batu pahat, ni la pertama kalinya aku jumpa benang tu, dalam gambar pertama tu ada benang saiz s, cap minlon, saiz tu pon susah sket nk cari, biasanya saiz m...klu ada sesiapa jumpa kedai jual benang bulu yg byk pilihan, bg tau aku ek..terutamanya sekitar batu pahat, kluang ngan kota tinggi...hehehehe - aku selalu perasan, mcm ramai jer masuk blog nie - tak ker namanya syok sendiri..

3 comments:

senorita_2012 said...

Satu masa dulu masa muda-muda saya pernah minat mengait.. haha! Tapi dah tak continue sebab tak sempat dan dah hilang minat..

Aku_tulip said...

heheh...akak sempat buat dlm keta..maklumla akak kan penumpang ...jadi sebelum anta ngan amik anak² sempat buat kejap...

Farahana said...

Salam,

Kalau nak bli benang mengait cotton singgahla kedai online ni..
http://cottonhouse.lot.my