Thursday, January 1, 2009

Tahun baru

Hari nie 1 januari 2009 bersamaan 4 Muharam 1430H...bertambah lagi umur aku...cepat kan masa berlalu. Tahun ni along @ arfan masuk darjah 1. Minggu depan hubby ku cuti seminggu..semata² nak tenguk kerenah along masuk sekolah...takut gak terjadi peristiwa lalu. Along tendang pintu sekolah..pas tu meronta² sebab tak nak sekolah (umur 5 tahun). Masuk sekolah umur 6 tahun pon hubby ku cuti gak..tak tendang pintu masa tu..tapi main nyorok²..main cak ba cak ba ngan ayah dia...perangai along ok sket, stat pertengahan tahun lepas..tak la dia meragam sangat..dia nak turun dari keta bila ayahnya hantar ke sekolah..elok jer..sebelumnya..bila ayah dia berhentikan keta jer mula la dia pergi ke depan sebab ayahnya nak bukak pintu belakang, bila ayahnya tutup balik pintu belakang..nak kedepan, dia pg belakang semula....nasib baik hubby aku jenis nak cuti..tak harapkan aku sorang, rasanya aku tak larat nak layan arfan. Badan dia besar sket..klu meronta² kalah aku..pernah sekali hampir terkoyak tudung, pin tudung tercabut bila dia mengamuk..harap² umurnya makin banyak..makin matang la anak aku sorang tu. Aku harap Ainna tak la cam tu. Tapi nampak gayanya dia bukan jenis cam tu...cuma klu dia kata tak nak..tak nak la (kadang macam ada keras kepala sket).

Esok along kena daftar sekolah....macam mana ya kerenah dia esok...nak ker tidak bangun awal..mesti dia isap botol susu.. baru nak bangun kan...pas tu tanya..mama keja tak ari nie?
biasanya aku jawab " mama kena keja.."nanti dia kata "mama nie asik keja jer..duduk la kat umah jer..jaga along ngan ainna "...aku jawab balik "abih tu sape nak beli kan along ngan ainna punya susu"..dia kata "ayah kan ada..suruh la ayah beli"..hai anak....mudah² cepat matang.

berdebar² aku tunggu hari esok.....

2 comments:

Aidaroha@Haida said...

zila.. anak sulung ko sama umur ngan raihana ye.. dia sek kt pintas puding.. hr ni dia orientasi.. ayah dia hantar.. hehe

Aku_tulip said...

ha'ah...anak aku darjah satu..sek pintas puding jer..tu paling dekat..ari jumaat ari tu..ayah dia gak yang antar...