Monday, January 19, 2009

Cerita along

Along dah sekolah..dia kata penat....dia kata tak suka sekolah pagi² tu (sekolah kebangsaan la tu)...dia lebih suka sekolah tengahari (sekolah agama - masuk 2.00 ptg)...dia kata sekolah tgh ari sekejap jer kan mama.

Klu aku larat masak sarapan..aku bawakkan dia bekal ..tapi duit belanja abih gak..ari tu dia kata dia bg duit kat kawan dia..kawan dia nakbeli buku..tapi tak cukup duit..jadi kawan mintak duit dia..dia bg jer....minggu lepas aku bawakan bekal nasi goreng + sosej...byk aku bawakan sama byk ngan bekal aku...duit abih gak (beli buku kecik cap 555 + pensel)...

Bila la along nak matang...hari² kena pesan..duit jgn bg kawan, jgn bertumbuk kat sekolah bla...bla..bla...bla....(penat kan mulut nak bercakap..heheheheh..tapi memang kena ingat kan gak)

Hari jumaat minggu lepas (16/01/2009) ada sambutan Maal Hijrah kat sekolah agama...bubur lambuk along tumpah....abih kasut ngan stokin dia...satu hal plak nak menyental kasut tu..terkena seluar baju melayu sket..tapi memang dia dapat makan sket sangat...selebihnya tumpah.


gambar nie dh lama amik (jumaat - 2 januari 2009) masa daftar ari tu, tapi tak sempat nak transfer ke pc...


Semalam along tak sekolah...ada sajer yg nak dikerjakan....dia main gam..amik kertas...

aku: along nak buat apa tu
along: along nak kertas nie mama...along dah amik gam nie..
aku : nak buat apa?
along: nak gam bintang yg mama buat tu
aku: main gam erk?
along : tak..along tak main gam..along buat betul² nie..along nak tampal kat bilik along
aku: ayah tau tak...
along : tak...nanti ayah buang kertas nie ek mama...
aku : iya la..cakap ngan ayah,...jgn buang..
along : ok...along tulis nama along..biar ayah nampak, nie along punya kertas bintang..ayah nie kan suka buang² kan mama...

dia tulis gak nama dia (tapi huruf s, terblik la plak)...


nie la along punya kertas yg di tampal ngan bintang..apa² la along..tapi nama dia nampak la plak..penjuru bawah sebelah kiri.


2 comments:

Aidaroha Alias said...

zila.. raihana tu pun masih nak kena pesan pasal hal duit.. budak2 yg terlbih bijak ni selalu ambik kesempatan.. berani mintak duit orang.. ari tu raihana kena sekali, pastu pesan beli brg/makanan utk diri sendiri je. kalo tk.. habis je duit hari2.. mkn kt sekolah cuma sebiji karipap tp duit habis..

Aku_tulip said...

tu la roha...kat umah dia la yg nakal..bila kat sekolah kawan mintak duit, mintak pensel semuanya di bagi..dah 2 hari penselnya di bagi kat kawan (aku belikan pensel 2b yg murah)..