Wednesday, March 7, 2012

Tote beg berzip ngan wristlet

Kedua - duanya kak idah yg tempah.....Alhamdulillah....selamat semuanya..selamat sampai ke tuannya....
Niat kat hati memang nk buat beg ada zip...aku pernah buat..tapi tak kemas cam ni...yg tu aku main taram jer (kegunaan sendiri....ok jer..klu ada senget..aku sorang jer yg tau )...kebetulan kak ida tempah...kedua²nya....ok la kan...bole cuba...

sejak² aku suka pg blog Rimbun...aku jumpa byk tutorial...salah satunya beg ni la...hasilnya memang aku suka....tak menghampakan....dan tak rugi aku ikut tutorail tu..

masa buat beg ni..aku amik gak gambar step by step...tapi bila aku cek balik....ada yg tertinggal..aku ingat nk letak kat sini...(utk panduan diri sendiri gak) mana tau terlupa....(kerap sgt pegang mesen kata kan)..


buat gak wristlet.....ni pon tgk kat blog yang sama (mesti tutorial lain kan)..terutama nk jaet zip...tak kena gaya..jaet zip jadi kurang kemas....Alhamdulillah....menjadi gak..yg ni pertama kali buat...

ni beg telekung kak uda....ukuran aku dah ubah....yg ni 12" x 10" x 2"..guna kain heavy cotton,
lining guna kain cotton yg tak brape nk mahal.....:)




bahagian dalam kak ida mintak...ada poket yg bole isi IC...kad bank...tapi aku
buat tak brape cantik...ukuran 8" x 4"



mintak² kak ida suka....aku pon suka :)

2 comments:

Mila@Rimbun said...

Terima kasih soo much for trying my tutorial. Suka hati saya sebab dapat kongsikan ilmu yang bermanfaat.
Rasanya zippered pouch tuh lebih cantik dari yang saya buat tuh hehehe

Aku_tulip said...

Rimbun tima kasih sudi dtg.....(malu ni sifu dtg umah saya hehehehe)

tak sekemas rimbun buat....saya budak baru belaja