Friday, January 27, 2012

Alas meja

Dah lama sgt² aku tak buat crochet yang besar²...kali ni ada plak permintaan untuk alas meja solek....kebetulan masa tu aku tak sibuk sgt (huh....tak sibuk...bukan ker 24 jam aku selalu aku tak cukup..heheheheh).....ni tempahan Yanti (anak mak wo).....
ukuran dia nak 36" x 18"....tapi kan bila dah cantum tak sama...betul² sama ukuran tu...kurang sket jer....
guna paten granny square.....tadi aku cari semula paten tu...tapi tak bole nk edit gambar tu (ari ni adobe ku merajuk plak....nape ntah- nanti bila dah ok .....Isya'allah aku letak kat sini)

benang biasa cap nona....guna benang turki sket jer utk bunga (yg kaler pepel gelap)




ni la granny 4 segi tu...blom cantum ..ukuran utk sekeping lebih kurang 5 1/2 "
semuanya ada 24 keping la rasanya (aku lupa la brape)


Tapi kan ni bukan projek bulan january 2012...tapi bulan 12/2011....lama suda aku simpan ini gambar...hehehehe

No comments: