Thursday, March 24, 2011

Macam - macam

Masuk hari ni dah 3 hari balik semula ke opis (baru siap renovate).....rasa lebih LEGA, ya la sebelum ni kan duduk kat makmal komputer...penat woooooo duduk situ....sakit pinggang...(ishhhh ada nada tak bersyukur tu.....tapi aku ni hanya manusia...kadang² rasa tu aku tak bole nk tipu)

Buat awa ngan ina...tima kasih sudi kemas kan komputer aku ngan emma...siap bawak balik opis ni..dan pasangkan semula kat sini ....masa tu aku ngan emma gi kursus (kursus perkeranian jer - tapi ALHAMDULILLAH bes.....sebab dlm slot tu penceramah masukkan sekali pasal agama - peserta semua islam)...jadi selain ilmu perkeranian...dapat jugak ilmu akhirat...penceramah kursus ni bukan org tpt keja ku...org luar dari KENARI KUKUH Sdn. Bhd.

Diam tak diam...Echa dah 2 tahun (minggu lepas....16/03/2011)
Alhamdulillah dia sihat...makin ligat....makin manja + mengada²
Masih menyusu lagi - sayang nk berentikan...

Niat ku dulu aku nk kongsi pengalaman menyusukan
(aku buat point ni.....heheheh...ala² nota pendek zaman sekolah dulu²...tapi ni panjang)
Ni antara pengalaman yg aku tak bole lupa la
  • Ada org cakap ngan aku cm ni "tgh ari pam jugak ker" ...aku kata ya....klu saya tak payah..tgh ari nanti saya bg jer kat anak...tgk ni dah penuh....reaksi ku...aku hanya mampu tersenyum.....dlm hati...memula kena tu sedih juga..tapi aku ingat kan diri sendiri...susu tu kan rezeki juga...jadi sikit ker banyak...memang tetap ada utk baby kita...
  • Dulu² masa aku tak ada cooler beg...aku tumpang susu perahan dlm peti ais pantry kat opis....satu hari tu...nk di jadikan citer...aku nk amik susu tu...nk bwk balik la...ada sorang staff lelaki..tanya aku nk amik apa..aku senyum jer..tak nak cakap susu (malu)..tapi dia tau aku memang selalu ke pantry utk amik susu...dia cakap apa tau....heheheh -----"nape tak suruh laki ko jer yg minum"..menyirap darah ku....kelu lidah aku...dan aku tau gaji ku tak sebesar gajinya nk beli susu yg mahal² utk anak...mcm nk nangis pon ada...ada ker patut ckp mcm tu...dari situ la...aku dgn nekadnya...beli cooler bag...beli ais pack...senang sket...tak la ada org yg cakap cam tu lagi...

  • ada yg tanya...dah 2 tahun pn menyusu lagi...perah lagi ker...klu aku tak payah...guna tangan jer...aku cakap la..aku tak brape pandai nk perah guna tangan...tak puas..mcm susu tu ada lagi...ada ker dia kata...oooo ko ni kuat seks la..asik tak puas jer..perah tu pun tak puas...dlm ati ku aiiikkk...apa kena mengena tak pandai perah.dengan kuat seks...ker dia bergurau..tak tau la..muka mcm serius...heheheheh...biar la....
  • Ada jugak yg cakap cm ni..."bukan ker haram...menyusukan anak dah lebih 2 tahun"....errmmm...haram....aku tak pernah dengar plak susukan anak lebih 2 tahun tu haram - aku ckp mcm tu...
Nanti la....klu ada lagi aku tambahkan lagi.....heheheheh...mcm bes jer citer kan...tak ada apa² pon

4 comments:

Aida Alias said...

adoiii mcm2 komen la diorg ni kan.. ada je nak buat komen2 negatif. suka hati kita la kan.. bukan kita susah kan dia.

Aku_tulip said...

tu la roha....tak tau nk kata apa....tapi bila ada yg kata cm tu..aku sedih gak...tapi anak punya pasal positif kan juga kat kepala ni..:)

Amiizaa2001 said...

salamss ila,


happy belated birthday utk echa.....muahhh muahhhh..>:)


lama tk bw....dah tercapai target, allhamdullilah:):)

Aku_tulip said...

Alhamdulillah kak...dapat saya susukan dia sampai 2 taun....

sekarang saya teruskan juga