Tuesday, November 17, 2009

Sup cendawan

Sabtu ari tu..masak sup cendawan, roti bawang putih ngan salad sayur...ni makan pagi @ sarapan, aku tak tau nk masak apa sebenarnya..bahan² da ada, tgh ari tu tak masak nasi..semua org kenyang lagi..apa tak nya, roti berbelas keping tu habis kena makan, "dia" beli roti gardenia saiz yg besar. Along makan ulang 3 x, ngan ainna sekali. Ainna biasanya tak suka sgt makanan seangkatan ngan semua tu, tapi semua² tu dia makan plak...ok la kan kakak, senang sket keja mama, tak yah buat byk benda..ni x ke 2 aku buat, x pertama aku buat 2 minggu lepas

yang sebenarnya dah beberapa hari aku teringat garlic bread, mmmmm sedapnya, cecah mashroon soup, mcm kat pizza hut,makan ngan salad...nyum² nyum sedapnya, asik nk gi pizza jer..kopak la duit aku, "dia", blom + ngan aksesori utk anak² aku (tau jer la along klu kuar, mesti nk robot, tak dapat robot, ada jer la benda dia nk), alang² kawan dah ajar, buat jer la..

Sup cendawan tu...ayu yg ajarkan, pernah sekali dia masak (masa tu ada ngaji kat opis, kawan aku oder ngan dia, aku nk +, tapi tak dapat, dah abis....huhuhu..aku senyum jer, tgk bekas sup dah licin - *i*a tu namanya bukan rezeki awak, terimalah kenyataan),

Roti bawang putih tu..biasanya org guna roti perancis...malas la nk cari...guna jer la roti apa²..asalkan sedap. Cara senang nk sapu bawang putih tu...nora yg ajarkan...
Tima kasih kawan²..tak lokek ilmu...



sup nie kat mangkuk 3 liter...abih jugak..abaikan jer la mangkuk yg comot tu..roti ngan salad



11 comments:

che as said...

waahhhh akak.... bila di'klik' besarkn pic nih sungguh mengiurkan... errmmm.. nih yg teruja nak wat gak nih...hehe...

Aku_tulip said...

buat jgn tak buat...sedappppp...

asmaa said...

saya suka baca ibu2 membuat mknn seperti itu...dan anak2 mkn...anak2 saya mmg x jalan semua mcm itu...teringin nak buat n anak mkn :)

Aku_tulip said...

asmaa.....tu la kan anak² nie...anak akak pon kadang sesetengah makanan tu tak nk makan...memang la malas nk masak...

haticantik said...

mak yot..aku masak ni pagi..tengah hari pun kena masak nasi gak..susah betul kalau perut n tekak jawa nih..nak gak makan nasi..

Aku_tulip said...

biasa la ma....tgh tu aku masak nasi gak....ada takak nk nasi....aku ngan along sampai ptg..ok jer...heheheh

zputri said...
This comment has been removed by the author.
zputri said...

sedapnye tengok mashroon ko...lapo plak. bebila wat lagi..jgn lpe roger aku..hehe

Aku_tulip said...

tak sempat roger la lik..dah abih..insya'allah, klu ada utk ko, mana tau kan

Aku_tulip said...
This comment has been removed by the author.
ibuaiman said...

salam tulip...

sedap nampak sup tu, blh tulip tulis resepinya share dgn saya?..:)