Monday, December 15, 2008

Setahun baru siap

Dulu² masa zaman bujang aku mengait gak. Masa tu tak ada komitmen ngan benda lain..jadi masa lapang tu la aku mengait. Aku buat alas meja kopi..mcm tak percaya aku bole siapkan alas tu..punya la lama..."setahun" baru siap..aku rasa dari musim raya..sampai raya tahun depannya. Maklumla la guna benang paling halus tu..aku pon dh tak ingat brand apa benang tu. Yang aku tau benang jenis tu bukunya besar..sampaila zaman sekarang...memang dijual saiz tu..Masa aku buat alas meja nie mak asik tanya.."bila alas tu nak siap..."..aku pon jawap la " kejap lagi siap la tu"..padahal nak menyiapkan..aduhai..mcm dah malas..sebenarnya bukan besar mana pon..tapi masa tu buat waktu lapang jer + klu tak penat..Aku rasa dah masuk 10 tahun alas nie aku buat. Nasib baik wujud lagi..heheheh..tapi mak aku guna utk tutup mesin jaet dia..ok la kan ada lagi, blom terkubur lagi.






Nie la rupa dia..tak la cantik mana..paten tu aku ikut dari buku jepun, klu tak silap la, sebab aku potokopi jiran aku punya paten (dia punya pon potokopi gak..tak nampak rupa buku dia). paten asal kecik jer..nie memandai aku panjangkan dan besarkan.

No comments: