Wednesday, June 30, 2010

Cuti

Hari ni. Semalam ngan ari ni aku cuti..bukan nk berjalan...tapi jaga Ainna @ kakak....semalam datang opis...tanya bos...bole tak nk cuti..anak demam...nk bawak ke klinik, nasib baik bos bagi..aku mintak 2 hari (bos tima kasih sgt², dah 2 kali saya minta EL...dan bos bagi, jsa mu tetap di kenang bos..heheheh)...semalam panas sangat badannya...bila sampai klinik aku lupa nk tanya brape bacaan suhunya (kat umah tak ada termometer), ari ni baru ok sket....ari isnin ari tu dah mula panas...cikgu tepon aku...klu bole dia mintak Ainna di bawak balik...aku terus bg tau "dia"...ajak amik Ainna....aku bg ubat demam yg selalu tu..tapi tak ada apa² perubahan....semalam urut & bg ubat kat punggung...Alhamdulillah sekali bg (adik ku yg buat..aku tak berani...ubat tu kuat sket dr ubat minum dia tu).....kakak tak pernah demam panas sampai cm tu...

Pagi tadi kakak mintak mee..."dia" belikan mee goreng...baru kakak nk makan...dari semalam tak makan..tak susu...cuma mintak air sirap jer...sedih tgk kakak...dah la badan dia sememangnnya kurus...tak nk makan plak..Hari ni dia tido jer...dr lepas sarapan pagi tadi..dah 3 malam tidonya tak lena....

Mama harap kakak cepat sembuh...Kakak kata nk mainan masak²....Insya'allah mama belikan (dah lama dia mintak...tapi yg aku jumpa tak menepati citarasanya....mula la benda lain yg di mintak...)

3 comments:

kmieja said...

harap kakak cepat sembuh, amin...amin......

Aida Alias said...

alahai siannya.. harap cepat kebah demamnya.. budak2 ni kalo panas bdn terlalu kuat bahaya juga. kerap kali mandikan kalau panas sgt.

Aku_tulip said...

kmieja
Roha....
tima kasih ...Amin mudah²an sepat sembuh..ari ni pon dah naik keja..risau..petang jer panas balik badannya...