Wednesday, June 2, 2010

Bootie kain

Dah lama aku tak jaet bootie dari kain....Hari tu Emma ada bagi kain fleece (selimut baby)...dia terjumpa kain tu kat pasaraya kat Batu Pahat ni juga..ada offer (tinggal Rm 3), dia belikan untuk aku..dia kata...aku kan kerap buat kasut kecik dr kain...kain tu lembut..jadi bole pakai utk baby.

Mula² tu aku nk buatkan anak dia yg baby (Iesya - betul ke ni Ma..ejaannya)...toys dr kain..tapi tak jadilah...kesian plak klu buat cuma satu...lagi pon aku tak pernah buat lagi toys dari kain, kalau tak menjadi..sayang kain....jadi aku jaetkan la bootie ni...kain yg Emma bagi aku letak bahagian dalam...lembut kain ni...suka...kain bahagian luar tu kain flannel..jaetan pon tak berapa kemas..bila dah lama tak buat mcm ni la..(last jaet bootie kain..utk Echa..sebelum raya tahun lepas)



Aku buat mcm terbesar...Echa muat..ngam² ...bila aku bukak...menjerit² dia...tunjuk² bootie ni....dia ingat dia tuannya la tu...bootie ni dah tak ikut cara jaetan yang asal...yang asal lain sket...paten pon..dah tak ikut yang asal..aku dah ubah sket...



6 comments:

kmieja said...

mama......akak sukalah...sangat suka tgk kekreatifan...pandai buat kasut comei2....jahit....:):)

Aku_tulip said...

kmieja...tima kasih...(malu ni akak ckp cm tu..heheheh)..

asmaa said...

kak tulip...
boleh tak nak order watkan topi kait utk syifa'...skrg umurnya 2 tahun...tp ukuran...x ukur2 lg...hehehehe...tp nak mtk akak wat besar skit...blh pakai lama :)...nnt akak reply...

sori...tak dpt nak hantar kat email...

Aku_tulip said...

Insya'allah bole...bagi jer ukuran...nanti email akak....sori dah 2 hari cuti.....kat umah tk sempat nk tgk internet....email akak...aku_tulip@yahoo.com

haticantik said...

yot..thank u wat kan kasut..baru nakreply nih..bz bebeno ngan ketam..hahahaha cantik kasut tuh..buatkan lagiwarna gelap sket boleh tak?hehehehe order jer erh aku

Aku_tulip said...

ma....insya'allah bole....ada jual kain flannel tu kaler gelap...tapi takut turun warna la...aku jumpa kaler merah...kuning...